tisdag 18 december 2012

Det här är början!

Jag är född och uppvuxen i Stockholm, jag hoppade av skolan när jag var nästan 17 år. Och mitt intresse i ungdomen var hästar. Jag hoppade av skolan när jag var nästan 17 år, och skaffade barn. Men killen som jag då var tillsammans med då fick stora problem med alkoholen och började då vara elak mot mig och jag lämnade honom. Fick mitt första barn när jag var 18 år och när hon var 3 månader så träffade jag min nuvarande sambo. Vi flyttade inte ihop för ens vi hade vart tillsammans i ca 2,5 år, vilket jag tyckte var bra. Då hade man ju lärt känna varandra bättre och visste lite mer hur båda funkade. Vi fick våran första gemensamma dotter året efter vi hade flyttat ihop. Och då fick vi även byta lägenhet. Jag var vid det här laget lyckligast i världen och vi fick större lägenhet. Året efter att vi hade flyttat till större så fick vi andra gemensamma barnet, en grabb blev det och vi hade det jätte bra. Julafton 2008 så förlovade vi oss och hade det jätte bra. Vi hade allt vid det laget, jobb lägenhet barn och varandra. 2009 beslöt vi oss för att köpa hus, vi hittade ett hus som vi båda tyckte om, men dock så var det i falun. Vi kollade upp hur det såg ut på jobbfronten och såg att det fanns lite chaufförs jobb, och det var ju perfekt då jag jobbat som chaufför ett tag. Jag sökte jobb och fick ett. Min sambo skulle pendla tills han hittade ett jobb där uppe, så vi köpte huset. Vi flyttade vid valborg till nya huset och det funkade under sommaren. sedan brakade vårat liv totalt.
Jag vart arbetslös då dem inte kunde ha mig kvar efter sommarn, och min sambo vart varslad. Vi fortsatte att söka jobb men lyckades inte få något. Vi gick på a-kassa en period. Jag fick jobb igen i januari 2010 men dock i stockholm så det vart och pendla igen. det funkade inte i längden. Blev arbetslös igen och fick då inga pengar från akassan. Och fick gå till social tjänsten och få hjälp.
Sambon vart av med körkortet och blev även dömd för en misshandel som hans systerdotters pojkvän var inblandad i. Så han fick ett år. Det var tufft då jag även var gravid igen och skulle då vara ensam ett x antal månader medans han satt inne.

När han kom ut så hade han jobb igen men vart då varslad efter sommaren då det blev mindre jobb. men jag hade då föräldrar penning då jag var mammaledig med nya tillskottet.

Nu har ni fått en början, fortsättning följer......................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar